12 sty

Poznaj Polskę – Bydgoszcz

2021-wycieczka-do-bydgoszczy-glowne

14 grudnia 2021 r. uczniowie klas IVa, IVb, Va oraz VI pojechali na wycieczkę do Bydgoszczy realizowaną w ramach programu MEiN „Poznaj Polskę”.

Podczas wyjazdu zwiedziliśmy Muzeum Kanału Bydgoskiego, zapoznaliśmy się z historią miasta widzianego z perspektywy wody, a w oparciu o ekspozycje muzealne posłuchaliśmy ciekawych opowieści związanych z żeglugą i historią Kanału Bydgoskiego.

Następnie razem z przewodnikiem udaliśmy się na spacer po Bydgoszczy,dzięki któremu w ciekawy sposób odkryliśmy  tajemnice  miasta:  legendy, ciekawostki o grodzie nad Brdą i  niezwykłe miejsca:Stary Rynek, katedra św. Marcina i Mikołaja jest to najstarszy budynek w Bydgoszczy, rzeźba „Przechodzący przez rzekę”, Opera Nova oraz Wyspa Młyńska- przestrzenne serce Bydgoszczy.
Później udaliśmy się do MUZEUM MYDŁA I HISTORII BRUDU, wzięliśmy udział w warsztatach mydlanych, poznaliśmy w niecodzienny sposób historię brudu i mydła. Udaliśmy się również do Karmelowej Krainy, gdzie własnoręcznie wykonaliśmy lizaka.

Naszą wycieczkę zakończyliśmy na BYDGOSKIM JARMARKU BOŻONARODZENIOWYM gdzie były cudowne dekoracje, sznury świateł, koncert z muzyką świąteczną,  smakowite zapachy, poczuliśmy świąteczną atmosferę.