Dla uczniów

Materiały i zagadnienia dla uczniów klas II i III Gimnazjum

z przedmiotu Informatyka

Poniżej zamieszczam zagadnienia do opanowania na trzy kolejne zajęcia z przedmiotu Informatyka oraz niezbędne źródła.

Zajęcia 1

  • Co to jest i czym się zajmuje algorytmika
  • Co to jest algorytm i jego cechy
  • Sposoby zapisu algorytmów
  • Rodzaje algorytmów
  • Co to jest implementacja

Źródła: Podręcznik do przedmiotu informatyka, zasoby sieci Internet

Zajęcia 2

  • Czym jest środowisko LOGO (Logo – Logomocja)
  • Budowa okna programu LOGO – Logomocja
  • Nazwy i działanie procedur pierwotnych (poruszanie żółwiem)

Źródła: zasoby sieci Internet oraz poniższe materiały

  1. Algorytmika i programowanie – materiały dodatkowe do podręcznika Informatyka dla gimnazjum  wyd. MiGra
  2. Słowniczek Logomocji - materiały dodatkowe do podręcznika Informatyka dla gimnazjum  wyd. MiGra
  3. Środowisko LOGO
  4. Środowisko LOGO – Logomocja wersja DEMO

Zajęcia 3

  • Budowanie procedur własnych
  • Procedury własne z parametrem
  • Iteracja i rekurencja w LOGO
  • Animacja w LOGO

Źródła: zasoby sieci Internet np:

  1. Samouczek LOGO
  2. Środowisko LOGO
  3. Przykład animacji 

 

 

Pivot klasa 5 SP